Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. LÄS MER.

Leveranser

Alla leveranser sker normalt med svenska Posten och utförs i enlighet med deras gällande regler för respektive fraktsätt. Det är köparens ansvar att adresser som angivits vid beställning är riktiga. Det åligger kunden att, inom skälig tid från avsändandet, följa upp och hämta ut beställda produkter. Skälig tid kan variera mellan 10-20 dagar beroende på fraktsätt. Elite Distribution Sverige förbehåller sig rätten att neka leveransen av samtliga produkter med anledning av exempelvis kraftiga prissvängningar, oförutsedd lagersituation, ogynnsam konkurrenssituation etc.

Leveranstider

Lagerförda produkter packas och avsänds normalt samma eller nästkommande arbetsdag. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 arbetsdagar från det att produkterna lämnat vårt lager.

Returer

Kunden ansvarar för att den returnerade varan skickas på ändamålsenligt sätt och är förpackad så att den är skyddad mot fraktskador. Kunden ombesörjer och betalar returfrakten i samband med returer. Returer gällande garanti, eller reklamation, där fel ej kan påvisas, pga otillräcklig dokumentation av fel, om varan ej är defekt, om garantin är utgången eller förverkad, tex pga ovarsamt ellerfelaktigt handhavande kommer att återsändas till kunden och en avgift på 320:- exkl. moms (400:- inkl. moms) kommer att utgå. Detta för att täcka våra kostnader för hantering. Kostnaden för frakter tillkommer. Reklamationer och returer skickas till oss som Företagspaket. Försändelser som måste hämtas ut (postpaket/stort brev) eller försändelser skickade mot postförskott kommer att lämnas utan åtgärd. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt produkt med likvärdig eller bättre i de fall identisk produkt inte finns. Påträffade fel på produkter ska meddelas till oss senast 1 dagar efter uthämtning. Kontakta oss innan ni skickar tillbaka varan. Har ni inte fått returnummer av oss godkänner vi inte en reklamation.

Ej uthämtade försändelser

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt, tur och retur, samt eventuell postförskottsavgift.

Skadade försändelser

Om en produkt/försändelse skadats i transporten skall detta snarast anmälas till Posten, normalt på utlämningsstället vid uthämtning. Vid utvändigt synliga skador skall detta anmälas vid mottagandet, dolda skador skall reklameras inom 1 dagar från mottagandet till Posten. Underlåtelse att anmäla transportskada inom denna tid förverkar reklamationsrätten hos Posten på produkten, då det inte i efterhand kan bevisas hur skada uppstått. Kopia på Posten skriftliga reklamation mailas till info@cleanheels.se varpå vi normalt skickar en ny produkt till kunden.

Uppgifter

Personuppgifter om kunden, som Elite Distribution Sverige insamlar direkt från kunden eller från offentliga register, behandlas av Elite Distribution Sverige för förberedelse och administration av webbsidan samt för övriga relationer som Elite Distribution Sverige och kunden har till följd av avtal och övrigt samarbete.

Vidare sker automatisk registrering av IP-adresser vid besök på våra sidor för mätning av besöksfrekvens.

Ändamål

Elite Distribution Sverige är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål, aldrig lämnas ut till någon annan part. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss.

Cookies

Webbutiken använder cookies. Cookies används för att hantera dina val på hemsidan och för att öka säkerheten. Webbutiken fungerar inte utan cookies, men om du ändå inte vill acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att den automatiskt nekar till lagring av cookies eller informerar dig varje gång en webb-plats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Ansvarig

Företaget är personuppgiftsansvarig. Om du vill få information om vilka personuppgifter om dig som behandlas av företaget kan du begära detta skriftligt på nedanstående adress. Det är också till den adressen som du ska vända dig om du vill begära rättelse av felaktig eller missvisande uppgift.

info@cleanheels.se